פרסום צימרים

מקצועי

כל בעל צימר רוצה להשיג מספר גבוה של לקוחות ויודע שהדרך עוברת דרך פרסום הצימר. בעולם של אפשרויות פרסום רבות, השאלה שחייבת לעלות היא מה האפשרות הטובה ביותר. אין תשובה חד משמעית שנכונה לכולם אך המטרה תמיד זהה, להביא את מספר הלקוחות הנדרש בעלות הנמוכה ביותר.

הבא נעבור על שלל אפשרויות של פרסום צימרים, נבחן את היתרונות, החסרונות והעלויות של כל אחד מהמהלכים. כל זאת כדי לעזור לכם, בעלי הצימרים, לתכנן את הפרסום שלכם ביעילות המרבית.

פרסום צימרים בחינם

אחת השאלות שכל עסק צריך להעלות היא מהן אפשרויות הפרסום שלו והאם ישנן אפשרויות חינמיות יעילות וטובות. במקרה של פרסום צימרים, אפשר למצוא פלטפורמות המציעות פרסום חינם אך יש להתעמק בנושא כדי להבין את המשמעות של הדברים.

אתרים ייעודיים למזמיני חופשות וצימרים מציעים לא פעם פרסום צימרים בחינם. כלומר, הם מציעים לעסקים להופיע בפלטפורמה, אך דורשים תשלום בעבור כל הפניה או כל רכישה ונסביר מהן אפשרויות התשלום:

  • תשלום בעבור קליק – הקלה משמעותה הפניה, כשמתעניין לוחץ על הפרטים של הצימר ומגיע לאתר שלו. מערכת האתר אמורה לספק דו"ח מסודר המפרט את ההקלקות ובאילו מונחים העסק הופיע.
  • תשלום בעבור שיחה – ישנן פלטפורמות אשר מציעות פרסום צימרים חינם אך לשלם בעבור כל שיחה כשהטלפון המופיע באתר הוא מספר מפנה כשהאתר יכול לעקוב אחר מספר השיחות שבוצעו.
  • תשלום בעבור סגירה – אתרים מסוימים מציעים מערכת להזמנת צימרים ישירות דרכם ואז הם מבקשים ממפרסמי הצימרים לקבל אחוז שנקבע מראש בעבור כל הזמנה.

פרסום צימרים בגוגל

אפשרות נוספת היא פרסום צימרים בגוגל כאשר אפשרות זו נחלקת לשניים: פרסום ממומן וקידום אורגני. הפרסום הממומן הוא מודעה אשר מופיעה בראש תוצאות החיפוש כשגולשים מחפשים אחר צימר באזור מסוים או לקהל יעד מסוים. היתרון הוא יכולת להגיע לקהל גדול במהירות, החיסרון הוא המחיר הגבוה של הפרסום שלא פעם דורש תקציב גבוה מאד שפעמים רבות לא מממן את עצמו.

אפשרות נוספת היא קידום צימרים באופן אורגני. המשמעות היא הבאת האתר של הצימר למיקומים גבוהים בגוגל תחת חיפושים שרלוונטיים לקהל היעד. הקידום יכול להביא תנועה טבעית אשר מחפשת באופן ספציפי צימר מסוים ולכן היא יכולה להיות משתלמת מאד. כמו כן, האתר עובר טיפול מתמיד ומייצג את העסק בצורה הטובה ביותר.

פרסום צימרים בעיתונות: היתרונות והחסרונות

גם היום השאלה האם כדאי לפרסם צימר בעיתון יכולה לעלות והתשובה לכך, כרגיל, אינה חד משמעית. ניתן לשער שפרסום בעיתונות הארצית לא תהיה משתלמת בשל העלויות הגבוהות, החשיפה הנמוכה ולקהל שלא תמיד מתאים לצימר.

לצד זאת, פרסום צימרים בעיתונים ספציפיים המגיעים לקהל מאד ממוקד, יכול לפעמים להיות בעל ערך. כדי לבחון את הכדאיות של המהלך יש לחשוב מראש כיצד ניתן יהיה למדוד את ההצלחה.

תכנון תקציב פרסום צימר

על מנת לפרסם את הצימר בצורה היעילה ביותר יש לפעול על פי התקציב וכדי לעמוד בו יש לפעול על פי השלבים הבאים:

  • הגדרת התקציב – הדבר הראשון שחשוב לבצע הוא להחליט מה מסגרת התקציב. ברור שהמטרה היא להכניס יותר כסף מאשר ההוצאה, אך קודם כל יש להוציא כספים ורק לאחר מכן הם חוזרים לצימר.
  • בחינת האפשרויות – כדאי להכין רשימה של כל האפשרויות עבור פרסום צימרים כולל חינם ובתשלום ולברר על כל אחת מהאפשרויות כולל יתרונות וחסרונות.
  • פרסום ומעקב – זה השלב להתחיל בפרסום הצימר תוך ביצוע מעקב מתמיד כדי לוודא שכל פעולה אכן רווחית ומשתלמת לעסק ולא רק מובילה להוצאות.