מחיר קידום אתרים אורגני

מקצועי

קידום אורגני מחיר לכל כיס או לאלפיון העליון? במה תלוי מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל? האם יש מחירון קידום אתרים? מה זה מחיר סבבה?

זאת ועוד, מוסבר:

ראשית, חשוב להבין כי קידום אתרים אורגני בגוגל זה שירות שונה לחלוטין בהשוואה לקידום ממומן או פרסום בגוגל, לכן לא ניתן לעשות השוואת מחירי קידום אתרים מול מחיר קידום ממומן.

מודל התמחור בקידום ממומן מובן לחלוטין – משלמים X שקלים עבור כל קליק, בערך. ברגע שמפסיקים את התשלום  – התנועה נעצרת, פחות או יותר.

בניגוד לפרסום או קידום ממומן, מחיר קידום אתרים זאת אינה הוצאת פרסום חד פעמית, אלה השקעה שיווקית. קידום אתרים אורגני זה תהליך שבעזרתו ניתן לקדם אתר אינטרנט לתוצאה הראשונה בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל. וכשהאתר במקום ראשון – יש תנועה זורמת לאתר, הרבה תנועה והכל בחינם!

מחירי קידום אתרים

מחירי קידום אתרים יכולים לנוע בין מאות לעשרות אלפי שקלים בחודש.

ישנם פרויקטים זעירים, בהם מחירי קידום אתרים יכולים להיות בין 600 ל-1000 שקלים בחודש ומטרתם אחת – להגיע לדף הראשון בגוגל בביטוי נבחר.

יחד עם זאת, יש אתרים שהקידום שלהם עולה אלפי שקלים או אפילו עשרות אלפי שקלים בחודש (!) , בדרך כלל מדובר בקידום של ביטויים תחרותיים מאוד או קידום של ביטויים רבים במגוון תחומים וקטגוריות שונות בו זמנית.

ככל הנראה, המחיר הממוצע לקידום אורגני בישראל נע  בין 25000 ש"ח לבין 40000 ש"ח בשנה.

דבר נוסף, לצורך חישוב מדויק של מחיר קידום אתרים צריך להכפיל את העלות החודשית של ההצעה ב-12 חודשים, מפני שהאורך המינימלי של קידום בגוגל הינו שנה. רק כעבור לפחות שנה תוצאות הקידום באות לידי ביטוי באופן מלא. אם רוצים להתייחס לתקציב ה-SEO ברצינות (וכדאי מאוד) אז צריך להכפיל ב-24. רוב האתרים מתחילים "להרוויח" את ההשקעה בחזרה כעבור שנתיים(!).

מחירון קידום אתרים – יש חיה כזאת?

אין מחירון קידום אתרים וגם ספק אם יכול להיות, מפני שהשירות אינו מבוסס על יחידת מדידה קבועה, כמו שנהוג בענפים אחרים למשל (לדוגמה: מחיר שעת עבודה, מחיר למטר, מחיר לקילו, מחיר לקילומטר וכו').

התהליך של קידום אורגני שונה מאתר לאתר ובעיקר – מחברה לחברה. מחיר קידום אתרים תלוי בשיטות העבודה של חברה לקידום אתרים שאיתה תבחרו לעבוד.

למשל, חברת קידום שבונה נכסים עבור הלקוחות שלה, מטמיעה תכנים רק מסוג א', פועלת ע"י הנחיות גוגל ולא "מעגלת פינות" – תציג הצעת מחיר גבוהה יותר ביחס לחברת קידום פחות יסודית.

הצעות מחיר לקידום אתר – למה לשים לב

ישנם פורמטים רבים ומגוונים של הצעות מחיר לקידום אורגני שלפעמים – יכולים להיות מבלבלים.

מעבר לעלות עצמה והשוואת מחירי קידום אתרים, הבאנו לפניכם רשימת נושאים שכדאי לשים לב אליהם:

בניית אתר חדש או קידום אתר קיים

שימו לב לסעיף הזה. בהרבה הצעות מחיר יציעו לכם אתר חדש בחינם. זה יכול להיות מעולה, אבל זה גם יכול להיות גם רע עבור החברה שלכם. כי מה לעשות, בוודאות של כ-90% מחלקת הפיתוח תמיד תדע להרוס את ההישגים הקיימים של האתר הישן. – לא התכוונו להעליב אף אחד, זאת המציאות לרוב. זה לא נעשה\או לא נעשה מתוך רוע, אלה מתוך חוסר הבנה או חוסר מודעות. לצערינו, זה קורה גם בגלל זלזול ב-SEO או בגוגל.

טיפ: תוודאו שמי שכתב את ההצעה הוא איש SEO (מקדם אתרים) – רק הוא יוכל להגיד האם באמת כדאי להחליף את האתר הישן בחדש.

Keyword היא מילת המפתח

סעיף חשוב בהצעת מחיר – מה מקדמים? כלומר, עבור איזה טווח ביטויים תשלמו ממיטב כספי החברה שלכם וכמה ערך לדעתכם הביטויים האלה יבואו לחברה, עם הגעתם למקום הראשון בגוגל.

טיפ: כדאי שבהצעה יוגדרו קטגוריות של מילות מפתח ותיעדוף, כמו מה חשוב יותר ומה פחות. הזהרו ובדקו היטב הצעות מחיר נמוכות בהם הכמות המוצעת של הביטויים לקידום גדולה יותר מ-10.

מחיר קידום אורגני בחו"ל VS בישראל

קידום אתר באנגלית בחו"ל עולה יותר מקידום אתר בישראל, בשפה העברית. הסיבה לכך היא שכמות התוצאות בשפה האנגלית בעולם הרבה יותר גדולה מכמות התוצאות בעברית.

לדוגמה:
בחיפוש המילה "כדורסל" יש כ-7.5 מיליון תוצאות
בחיפוש המילה "basketball" יש כ-2.5 מיליארד(!) תוצאות

עכשיו דמיינו אם היינו רוצים לקדם את שני הביטויים האלה (בישראל ובחו"ל) מה הם הפערים של מחיר קידום אתרים בחו"ל לעומת קידום אתרים בישראל.

טיפ: אל תבהלו ממחיר קידום אתרים בחו"ל. פרופורציונלית – מחיר קידום אתרים בחו"ל הוא זול יותר, מאשר מחיר קידום אתרים בישראל. כמות התנועה שתגיע בזכות קידום אורגני בחו"ל יכולה להיות גדולה יותר באלפי אחוזים, מחיר הקדיום יהיה גבוה יותר רק פי כמה.

תקשורת עם מקדם אתרים

ללא איש קשר קבוע וללא תקשורת ישירה עם החברה לקידום אתרים – הקידום לא יצליח. זה וודאי.

טיפ: חשוב שיהיה כתוב בהצעת המחיר שהשירות כולל מנהל פרוייקט ייעודי, איש\ת SEO שייתנו לכם מענה בעת הצורך ויהיו למעה אנשי הקשר שלכם.

דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים שבנוי בפורמט הנכון ישקף לכם את התהליך, את ההתקדמות של האתר בגוגל על ציר הזמן ויציג נתוני תנועה חשובים באתר.חשוב לציין, שכל דו"ח כזה חייב להיות מלווה בשיחה טלפונית עם מקדם האתר, כדי שיוכל להציג את הנתונים, להסביר את התהליכים לספק מענה לשאלותכם.

טיפ: בעת בקשה לקלבת הצעת מחיר לקידום אורגני תבקשו לכלול את הפירוט של הדו"חות – מה הם כוללים.פחות חשוב אם הדו"ח יישלח אליכם על בסיס חודשי, רבעוני או אפילו חצי שנתי, אבל חשוב שיופק במרווחי זמן קבועים ובפורמט השוואתי.

מחיר קידום אורגני

כאמור, מחיר קידום אתרים יכול להיות מושפע ממגוון משתנים. כדאי לעשות השוואת מחירים מושכלת – להשוות הצעות דומות מבחינת נפח השירות (סוג הביטויים, כמות), האם מקימים אתר חדש, האם זה כולל כתיבת תכנים לאתר שלכם ואם כן – באיזה פורמט ובאיזו איכות. מי מוודא את האיכות, מי מאשר את הפורמט וכו'( ז"א כמה אנשים מעורבים בזה).

טיפ: תשאירו את השליטה אצלכם – תבקשו הצעת מחיר מודולרית, הצעת מחיר לקידום אתר בסיסי, הצעה לקידום אורגני יותר מורכב, הצעה נפרדת לכתיבת תכנים באתר שלכם, הצעה מחיר נפרדת לבניית אתר חדש. כך תוכלו להזמין קידום אתרים אורגני במחיר שמתאים לכם.

תנאי תשלום

זה כבר עניין של הנהלת חשבונות, אבל כדאי שתנאי התשלום ואופן התשלום יופיעו בהצעת המחיר. בדרך כלל תנאי התשלום והערוצים בהם ניתן לבצע את התשלום מעידים על החוסן הפיננסי של חברת קידום אתרים.

טיפ: תנאי התשלום ואופן התשלום מעידים גם על ההתחשבות של הספק בלקוחות שלהם. תנאי תשלום נוחים (תשלומים) ומגוון דרכים לתשלום (המחאות, העברות בנקאיות, פיי פל, ביטקוין) מרמזים על חברה טובה ונוחה לעבודה המשותפת.

מה זה מחיר קידום אתרים "סבבה"?

מחיר קידום אתרים סבבה זאת עלות שתוכלו לשאת במהלך השנה הקרובה מבלי לראות את התוצאות מצד אחד, ומצד שני – עלות שצריכה "לחזור" אליכם בצורת לידים, מכירות ושיפור של מיתוג החברה שלכם באינטרנט.

טיפ: תשללו כל הבטחה או מחוייבות של חברת קידום אתרים בקשר להצלחת האתר בגוגל. לא ניתן לחשב את ההצלחה – ניתן רק להעריך. תרחיקו הצעות מחיר בהן מבטיחים מקום מסויים בגוגל בעוד X זמן – זה בלתי אפשרי.

חישוב כדאיות והחזר השקעה בקידום אורגני

נניח, שמחיר קידום האתר שלכם הוא 40 אלף ש"ח שבשנה עבור 5 ביטויים חשובים. נניח, שכאשר האתר שלכם יגיע לחמשת המקומות הראשונית באחד הביטויים, תתחילו לקבל פניות מלקוחות חדשים, כאשר העסקה הממוצעת שלכם היא 5000 ש"ח.

עכשיו דמיינו שיש  10 פניות בחודש בממוצע, מתוכן בממוצע כ- 4 הופכות לעסקאות. הכנסה של 20 אלף שקלים על בסיס חודשי (הקידום עלה 40 אלף ש"ח בשנה). תעשו את החשבון.

לקדם או לא לקדם, זאת לא השאלה. השאלה – באיזה מחיר ובאיזה ביטויים לקדם את האתר ומה הערך של כל זה עבור החברה שלכם!